søndag 18. april 2010

Utstyret er på plass

Lørdag tok vi turen på det lokale Innkjøpelaget på Nes og handlet inn diverse utstyr jeg tenger for å virkelig sette i gang i hagen. Det ble både kultivator, plantespade og en kombinert rake/hakke.



Jeg ønsket meg egentlig hageredskap i fint blomstermønster, men da satte bonden på Kaulum ned foten gitt. Han sa at vanlig redskap fra Fiskars var solid og greit og at det gjorde samme jobben, om ikke bedre som det med blomster. Så jeg satset jeg på rødt tema og ble i grunnen ganske fornøyd med det! Vi har to store bed i hagen hvor det nå kommer opp tulipaner og påskeliljer. I tillegg har jeg funnet bladene fra store valmuer og rosene vi plantet i fjor ser ut til å ha overlevd vinteren fint.



Å jobbe med jorden er utrolig fint. Både lukten og synet av jord er skikkelig vår for meg. Jeg gleder meg til å komme skikkelig i gang i bedene og kanskje etablere noen nye på andre siden av huset. Der er det i midliertidig skygge store deler av dagen så om noen har tips til stauder og planter som liker skygge tar jeg mer enn gjerne imot. Mens jeg venter på at jorden og luften bli litt varmene satser jeg på å plante småblomstret stemor i krukker som kan bidra til et vårlig preg på inngangspartiet.


1 kommentar:

Hegemor sa...

Hvem skjønner seg vel på menn, når det gjelder sånt? Selv har jeg handlet inn småblomstrete plastkopper fra Rice i helga... Men rødt er fint, da!