mandag 12. april 2010

Den første våren


Vi, min mann og jeg, tok over Kaulum gård i fjor sommer/høst og jeg utforsker nå hagen med stor glede og nysgjerrighet. Det er en veletablert hage med mange hemmeligheter og jeg fryder meg over å vandre rundt og avdekke små og store spirer. Hva skal de bli? Er det tulipaner? Og hvilken farge får de? Har rosene overlevd vinteren tro? At vi fant nærmere ti tuer med blåveis var uten tvil søndagens høydepunkt tillegg til det fine været selvfølgelig.


 

I samme runde som blåveisen ble avdekket under tykke lag med blader fra hestekastanjen fant vi denne nøtten som hadde begynt å spire. Flott, ikke sant? Jeg nyter livet med egen hage og at vi er i startfasen med å forme den slik vi vil ha den. Men akkurat nå skal jeg ta vare på tiden og nyte blåveisen som titter frem både her og der....

1 kommentar:

Marianne sa...

Det blir spennende å følge bloggen din. Jeg gleder meg! Ellers så håper jeg at jeg kommer til å se mye til Kaulum i virkeligheten også, ikke bare her i bloggverdenen :)