lørdag 16. oktober 2010

Høye krav? Jeg?

I dagens horoskop står det at jeg ikke skal stille like høye krav til andre som jeg gjør til meg selv og det tror jeg Bonden på Kaulum er helt enig i da det er nettopp han mine høye krav går utover i dag.


Å sitte med hendene i fanget på en nydelig høstdag som denne er vanskelig. Ute jobber bonden med alle små og store oppgaver som hører høsten til og jeg er dypt misunnelig. Sitter på kjøkkenet og ser på gjennom vinduet og legger da selvfølgelig merke til alt jeg ville gjort annerledes. Blomster er mitt bord! At Bonden på Kaulum allikevel tar jobben med å sette urner og krukker i kjelleren for vinteren er veldig, veldig fint og han gjorde det til og med uoppfordret. Der for burde jeg vært strålende fornøyd!


Allikevel så sniker det seg frem en liten, misfornøyd følelse da jeg ser at han rydder de bort som de står. Med jord og blomster. Jeg spurte pent om det ikke var mulig å tømme de først da det ville bli mye lettere (og mer inspirerende) for meg å sette igang til våren, men det var visstnok noe han ikke kunne ta hensyn til.


Og siden jeg sitter med foten i gips og er ekstra avhengig av godvilje fra bonden i ennå noen uker så lukket jeg rett og slett vinduet og bestemte meg for å blogge istedenfor å lete etter ting å kritisere. Det er jo tross alt bedre at han rydder vekk uten å rengjøre enn at de blir ødelagt av frosten.

Dagens bilder er fra hagestuen, favorittrom i huset. Med teppe fra IKEA ble det lunt og koselig og det blir noen timer i godstolen med Odd Nordstogas nye album og godt lesestoff for tiden. Et godt altrnativ når jeg ikke får hjulpet til ute!


 Ha en strålende helg alle sammen og nyt høsten og fargene!

1 kommentar:

Blått til lyst sa...

Godt du koser deg med det du KAN, og så gjør mannen så godt han kan.
Men, som jeg har påpekt overfor den ekte mannen - slurv er ingen medfødt manne-rett!
Til mannens forsvar må det sies jeg kanskje forstår det går litt fort i svingene nå på høsten da ALT må gjøres før snøen kommer. Vent til januar, da er du på beina og det er rolige dager på gården :-)