onsdag 10. august 2011

Om en regntung sommerferie og en bløthjertet og angrende bondekone....

Ferien er over for denne gang. Jeg er heldig og har en ferieuke i september også, men nå er det altså hverdagen som gjelder. Sommerferien i år ble lagt til svigerfars hytte i Hemsedal hvor vi tilbragte to uker med mye regn, ti meter utsikt grunnet lavt skydekke og tåke, fyr på peisen, ulltøy og mange bøker. Det var i grunnen ganske koselig og jeg fikk lest mye i bunken av "bøker som jeg skal lese når jeg får bedre tid"-bunken.Når det i tillegg var strålende sol og varmt de siste dagene følte vi oss heldige og var fornøyde med ferien. Noen gode soppmiddager ble det også, mmmm!

Det er klart at ferien ble kraftig preget av hendelsene 22. juli, som også er noe av grunnen til at jeg ikke har blogget på lenge. Som så mange av bloggerne jeg følger har alt annet føltes overfladisk og ubetydelig og bloggen har fått noen uker i ro. Nå er hverdagen derimot tilbake og livet vender tilbake til normalen. Store og små prosjekter i hage og hus er påbegynt og kveldene går med til å sylte bær.


Selv om vi ikke har barn selv har vi mange barn i familien og vennekretsen. Jeg har lenge hatt lyst til å friske opp lekestuen innvendig, nok et prosjekt bonden og jeg var uenige i når skulle prioriteres. Med to nieser på 12 år løste saken seg bra! De brukte noen dager av sommerferien til å male for oss og nå er alle fornøyde! Det ble så fint! Bilder kommer senere.....


De samme niesene fikk en artig opplevelse da vi fant tre rotteunger ved låven! De hadde ikke åpnet øynene ennå og var faktisk utrolig søte. Så søte var de at verken bonden eller jeg hadde samvittighet til å ta livet av dem....gjett om vi ANGRER!!??! Om ikke mange ukene har vi nok tre STORE og  langt mindre søte rotter rundt husveggene......


Mulig det blir en fortsettelse på rottehistorien......ser vi de igjen må de nok bøte med livet....må bare stramme meg opp først, finne frem fornuften og gjemme "næmmen stakkars små, de er jo så søte og  uskyldige"-følelsen langt vekk! :-)

Ønsker alle en fin kveld enten det er ferie eller hverdag, med eller uten rotter!

Ingen kommentarer: