lørdag 25. juni 2011

En hage i Namibia

Jeg er noen uker i Namibia i forbindelse med jobben.  Nå er det vinter her og overraskende kaldt. I natt lå temperaturen rundt null og det føles veldig kaldt i hus som er bygget for å holde varmen ute og ikke har noen varmekilder. En barsk nordmann klarer seg, men namibierne har funnet fram votter og luer og pelsfrakker.

Selv om det er vinter er det allikevel noen fine blomster i hagen på gjestehuset. Jeg kjenner bare navnet på tagetes, de andre nyter jeg synet av navnløse.




Jeg er jo bortskjemt med god utsikt hjemme, men åsene rundt namibias hovedstad Windhoek tar alltid pusten fra meg. De er nydelige i alt slags lys og i alle årstider. Dette bildet er tatt i kveldsol.


Hegemor på bloggen Skogly Nordre har en gi-bort på gang, ta en titt da vel!

Om nettet tillater det blir det kanskje et innlegg til fra Namibia, hvis ikke ønsker jeg alle en god uke!

Ingen kommentarer: