søndag 2. januar 2011

Godt nytt år!

Da er vi inne i 2011 og klare for en ny og bedre hverdag. Bonden på Kaulum har sluttet med nyttårsforsetter, mens jeg egentlig syns det er bittelitt fint å ha noe å strekke seg etter. Mitt nyttårsforsett er egentlig en videreføring av 2010s novemberforsett: å bli flinkere til å få unna gjøremål med en gang istedenfor å utsette selv de minste ting til de føles uoverkommelige. Jeg tror dette er et realistisk mål å strekke seg etter og om jeg når det eller ikke vil bedømmes etter min egen magefølelse på samme tid om et år. Enkelt og greit.


Så når jeg nå har nyttårsforsettet på plass er det tid for en liten oppsummering av en særdeles vellykket julefeiring. Både juleaften og 5. juledag var det fullt hus med familie på begge sider og alle andre dager har det vært julemiddager rundt om på Østlandet. Til tross for en del timer i bil sitter igjen med følelse av ro og at vi har hatt en finfin romjul. Og det er ekstra stas å ha gjester her på Kaulum, huset er jo faktisk bygget for mange folk og liv og røre.På det meste var vi 20 små og store rundt langbordet i storstua. Stas!


Til slutt vil jeg lyse fred over Hamepanes minne. Han avgikk ved døden 5. juledag etter at han mislyktes i å sette seg i respekt hos hønene. De hakket han til blods og det er ikke noe godt eller verdig liv for en ung hane. Derfor måtte han bøte med livet, slik er den tøffe virkeligheten.



Bare noen timer etter Hanepanes bortgang flyttet Hanefar (bilde kommer senere) inn og det ser ut til at han har forstått hva som må til for å kontrollere sine 10 tildelte høner. Vi ønsker velkommen til Hanefar og et godt nytt år til alle andre! Måtte det bli et godt år!

Nå har jeg registrert meg på Bloggurat.

1 kommentar:

Trines Hus og Hage sa...

Hei!
Synes ditt lille nyttårsforsett høres ut som en veldig bra leveregel, og jeg minner meg selv rett som det er å tenke slik i enda mer økt omfang. Har noen områder der jeg har forbedringspotensial når det gjelder å utsette gjøremål. Som regel veldig godt å få ting unna med en gang, særlig om man vet de skal gjøres uansett.
Det høres ut som du og bonden har hatt en bra jul på gården deres. Så riktig hyggelig ut rundt langbordet med mange gjester til bords.
Så får vi ønske hanen tvi tvi og et godt nytt år til deg. :-)
Klem Trine