søndag 25. september 2011

Et rom blir nytt



Utenom kjøkkenet er stua som inneholder peis og tv det rommet vi oppholder oss mest i den våkne tiden av døgnet.


Denne stua har vært rosa med blå teppefliser på gulvet. Nå er vi lei av både rosa vegger, grått tak og blå teppefliser og er i gang med fornyelse. Fargen på veggene er ikke bestemt ennå, men det er som er helt sikkert er at den må stå til de grønne veggene i hagestuen og ikke være like dominerende som den rosa.

Gulvet skal slipes tilbake til fordums storhet (som vi håper og tror ligger under teppelim og maling...).

Om fruen nå bruker siste ferieuke litt effektivt er det vel håp om at den "nye" peise-/tv-stuen" kan innvies om ikke så lenge og kan huse oss i de kalde vintermånedene.

Med pussepapir i hånden ønsker jeg alle en fin søndagskveld!

5 kommentarer:

Åshild sa...

Hva med 2502-R? Og hvitt på tak og lister.

Vi har faktisk burgunder 5020-R10B i vår TV-stue og er veldig fornøyd med det.

Helene sa...

Det kommer helt sikkert til å bli kjempefint! Gleder meg til å se det nye gulvet, samt hvilken farge dere ender opp med :) Selv har vi aprilgrønn stue (Jotun), men den kan vel ikke akkurat sies å IKKE være dominerende ;) Men fin er den!

Vet ikke hva slags farger dere liker, men kanskje brunt eller beige kan gå fint sammen med den grønne hagestuen? (Gren og Marrakesh er fine, og Sand - alle fra Jotun) Ellers er Gustaviansk blå en nydelig farge, men den passer kanskje best på et kjøkken eller soverom...? (eller i en gang, som her hos oss, hehe)

Kleppanrova.com sa...

Gul 1017 - y29r ser jeg for meg i det rommet.Det er en farge vi har brukt inne i våre to gamle hus og det er en fin farge som spiller med lyset.
Litt vanskelig å se hvor mye lys som kommer inn der og hvilken veg rommet ligger. mot øst-vest osv.
Legger meg til som følger da det er morsomt at det er flere i hedmark som driver med gamle hus og hager. Har en blogg om det : http://vernatrehus.blogspot.com/ om huset på Hamar og hytta /skolen i Furnes, Hovedbloggen min heter kleppanrova. Hilsen Ingun

MissMette sa...

Hei :)
Kom over bloggen din her, og tenkte jeg
skulle legge igjen et lite spor...
Kjempeflott gård du har og blogg, her
vil jeg gjerne følge deg fremover. La
meg til som følger :) Ønsker deg en fin
kveld videre og uke som kommer, klem fra
Mette

Kiah sa...

Hei! Vet du hva, jeg tror du eier broren til min hund. Hentet på Tretten? de er identiske av utseende og samme blanding... legg meg gjerne til på Facebook hvis du vil; Kiah Therese Rasmussen, så kan du se bilder :)