tirsdag 19. juli 2011

Nye blomsterkasser

Endelig har jeg (les:min snille og hjelpsomme far) fått opp de nye blomsterkassene på verandaen.


Solen står på hele dagen og det tørker fort ut så i år anskaffet jeg selvvanningskasser. Får håpe det blir vellykket så vi kan reise bort en helg uten av plantene er helt på randene av sammenbrudd når vi kommer hjem. Nå er jo været sånn at det er lite sol og dermed usikkert hvor stor forskjell det er på de nye og gamle kassene, men solen kommer vel tilbake...eller?!


I år plantet jeg hengepelargonium og en plante med gule blomster. Den sistnevnte trivdes ikke så godt i kassene og ble flyttet ut i blomsterbeddene, men pelargoniene ser ut til å trives bra. I helgen satt vi faktisk ute og spiste og jeg håper det blir mange flere måltider på verandaen i sommer, i det siste har det vært en stund mellom de gode sommerdagene gitt.

 Vi vurderer å kjøpe terassevarmer til å feste oppunder taket for å forlenge sesongen, får se om det blir prioritert i år eller ikke. Verandaen er uansett et favorittsted i sommerhalvåret! Ingenting slår å starte dagen med en kaffekopop på øverste trappetrinn mens planer for dagen legges.

Ha en fin sommerdag, med eller uten sol!


Ingen kommentarer: