torsdag 10. mars 2011

Vår = glede for både to- og firbeinte


Da er jeg tilbake etter en ufrivillig bloggepause. Datamaskinen bestemte seg for at den ikke ville mer og da var det ikkemye  å gjøre med den saken. Har ennå ikke kjøpt ny, men enn så lenge får jeg blogge litt fra maskinen på jobb.

Selv om maskinen har sagt stopp har heldigvis JEG våknet fra vinterdvalen og nyter at det er lyst både når jeg står opp og når jeg kommer hjem fra jobb. Da får man tatt fine bilder av nabokatten og ekornet som koser seg i hver sin vegg i gamlelåven mens de nyter solens første stråler over horisonten.


Dronningen på Kaulum, vår egen Pusil, mener fortsatt at vinterdvale har noe for seg og velger som regel sofaen fremfor å bli kald på beina.


Oliver har fått påvist leddlidelsen Osteochondrose i en skulder og går på smertestillende frem til operasjon på Norges veterinærhøgskole om tre uker. Da må han finne seg i å nyte våren fra verandaen....



...når han blir lei av utsikten og snurt for at han ikke får lov til å løpe fritt lar han oss merke den oppsamlede energien ved å tygge i i stykker alle håndtakene til kjøkkenskuffene eller de nye strikkepinnene av bambus....


Neste uke skal Bonden og jeg ha en ferieuke for å stulle og stelle hjemme og vi satser på fint vårvær så vi får tynnet i trerekken langs jordekanten og kanskje startet lett beskjæring av frukttrærne? Blir iallefall godt med fysisk arbeid og uteliv som en avveksling til kontorlivet.

Ha en finfin kveld!

Ingen kommentarer: